Iemand ervaring met het gebruik van Algostase gélule in combinatie met antidepressiva?

Onlangs een week geleden kreeg ik last van mijn amandelen het deed zoveel pijn dat ik zelfs aan de pijnstillers begon te nemen ik kreeg van de dokter Algostase gélule dat is een pijnstiller met 500 mg paracetamol en 50 mg cafeïne in. Ik gebruik nog is al 6 maanden antidepressiva. Ik had tijdens het gebruik van die pijnstiller een rare ervaring meegemaakt. Door het te nemen voel ik me vijandig en enorm geïrriteerd,elk persoon dat praatte werd ik enorm zenuwachtig en lastig. Ik voelde me ook constant opgejaagd en enorm zenuwachtig zo zenuwachtig dat ik hartkloppingen kreeg en wat had met mijn ademhaling. Ik weet niet dat ik er goed op reageer of het nu ligt aan de combinatie van antidepressiva en die Algostase? Wat is bij sommige de ervaring?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ik zou de bijsluiter van beide medicijnen even goed doorlezen. Daar kun je vaak al veel in vinden. In principe kan paracetamol geen kwaad. De caffeïne kan bij teveel gebruik wel hardkloppingen geven.

Je kunt in ieder geval stoppen met de algostase en gewone paracetamol gaan gebruiken. Je merkt dan vanzelf of het dan beter word of juist niet.

Als het gevoel wat je beschrijft aanhoud zou ik even contact opnemen met uw psychiater. Die kan onderzoek doen naar de oorzaak van uw gevoel.

U kunt morgenvroeg ook even contact leggen met uw huisarts en uw vraag voorleggen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een huisarts medicatie voorschrijft dat botst met de medicijnen die u reeds gebruikt.

Ik slik nu al 3 jaar anti-depressiva maar ik heb zoiets nooit meegemaakt met wat voor medicijn dan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had beide bijsluiters gelezen zeker 2 x . Niks staat er niet wat ik wilde weten en daarom die vraag op goeie vraag
Er zijn geen interacties met anti-depressiva bekend.

Wel is zijn er enkele zelden voorkomende bijwerkingen die je misschien hebt: hartkloppingen, onrust en/of slapeloosheid.

Dit ontstaat door de coffeïne. Het medicijn bevat vijftig mg coffeïne per stuk hetgeen gelijk staat aan de hoeveelheid in een kopje koffie of in twee koppen thee. Dat is niet zoveel. Dus als de oorzaak daarin is gelegen dan zul je daarvoor toch al wat gevoelig voor moeten zijn. Dat zou je dan wel weten van jezelf waarschijnlijk.