antibiotica had moeten oplossen in water, niet gedaan en nu?

ik heb antibiotica voor luchtweginfectie nu lees ik na 6 dagen dat ik hert had moeten oplossen in water, dit heb ik niet gedaan dus, ik moet nog 2 tabletten.. is dit erg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.3K

Antwoorden (3)

Het is niet de gewoonte,met water neemt het makkelijker in, maar als het in je maag zit,komt het van zelf in je bloed terecht.
Als je er geen last van heb gehad, dan kan het geen kwaad hoor.
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
Heeft niks met water te maken hoor,kan best nog een weekje duren voor het over is.
Toch even huisarts bellen, nu weekend HuisArtsenPost [HAP] en vertellen/vragen. Het is een kuur, neem je die niet in zoals het moet, dan werkt het wellicht ook niet zoals het moet.

Een de HAP bellen, dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je er bij hebt gedronken om de pillen in te slikken, is er niets aan de hand. Het oplossen in water is om de maagwand te beschermen en voor het soepeler kunnen innemen/slikken.
Doe het dan vanaf nu zoals voorgeschreven.