Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Vanwege véél te laag vitamine D niveau (14) slik ik sinds deze week D-cura 25000. Hoelang kan het duren vóór het niveau weer op peil is?

De dosering is: 1e maand 1X per wk. 2X 25000, daarna 1X per maand 1.
Ik heb erg veel klachten zoals depressiviteit, angstaanvallen, hartkloppingen en verstijving/verlamming van de benen.
Ik ben vooral benieuwd hoe lang het duurt eer die klachten af kunnen nemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met dit soort hoeveelheden is het niveau per direct op peil. Als het tenminste goed wordt opgenomen, maar dat is meestal geen probleem. Doe een bloedtest na inname en je zal hoge waardes zien. Je krijgt zoveel zodat er meteen wat reserve wordt opgeslagen. Wanneer de klachten verminderen is een veel moeilijkere vraag. Als vit D de enige factor is, zal je snel verbetering zien. Denk aan enkele weken. Echter is dat niet altijd het geval. De klachten kunnen zelfs toenemen als je vit D niet samen slikt met magnesium. Zeker niet stoppen met de D3, maar ga lezen over de wisselwerking met magnesium.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100