Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Zijn er ook voordelen van het sporadisch gebruik van het gebruik van een xtc pilletje voor de gezondheid?

Ik gebruik sporadisch wel eens een xtc pilletje op een feest, nu vraag ik me af of er ook voordelen zijn voor het sporadisch gebruik van een pilletje voor de lichamelijke gezondheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bedoelt waarschijnlijk zoiets als: alcohol is in principe slecht voor je, maar aan oudere mensen wordt het wel eens geadviseerd door de dokter omdat het goed is voor de bloedsomloop? Dat soort effecten zijn er niet bij XTC, bij het gebruik van XTC zijn er namelijk altijd risico's voor de gezondheid. Het antwoord op je vraag is dus een duidelijk: Nee. Wel is er natuurlijk een lijst 'gewenste effecten'. XTC neem je niet omdat het slecht voor je is maar omdat het een uitwerking heeft. Gewenste effecten: Energiek Blij, verliefd gevoel Contact willen maken met anderen Veel praten (praatkick) Minder geremd Opgaan in muziek Uren kunnen dansen Zin om te knuffelen Gevoel van zweven Ongewenste effecten en bijwerking: Misselijkheid, soms overgeven Stijf gevoel in armen en benen Malen met de kaken (tandenknarsen en klappertanden) Niet kunnen plassen Darmklachten Hartkloppingen Onrust Niet kunnen slapen De 'gewenste effecten' kunnen an sich goed voor je zijn: het is bewezen dat als je lekkerder in je vel zit dat ook positieve invloed heeft op je lichamelijke gezondheid en als je niet goed in je vel zit heeft het negatieve invloed op je gezondheid. Het probleem is alleen dat XTC uitwerkt en nare bijwerkingen heeft en als je de voors en tegens bij elkaar optelt is zeker geen positief effect.

Bronnen:
http://www.drugsabc.nl/xtc.html
http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100