Mag je tijdens het gebruik van prednison onder de zonnebank?

Of kan je hier uitslag oid van krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (2)

Onder de zonnebank tijdens het gebruik van prednison, is niet aan te raden, omdat het de kans op huidtumoren vergroot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dan ga ik dat niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel verstandig, lees altijd goed de gebruiksaanwijzingen door, voordat je een geneesmiddel gebruikt, als het goed is staat het in de bijsluiter.
Er is, voor zover bekend, geen bezwaar tegen het gebruik van de zonnebank terwijl je prednis(ol)on gebruikt. Zie de tekst van het farmaceutisch kompas (bron). Dit kompas is in nederland de beste basis voor dit soort infomatie

Toegevoegd na 7 minuten:
Eveneens betrouwbaar en nog vollediger zijn de registratie teksten van het CBG. Ook daar wordt de combinatoe zonnebank / prednison niet gemeld.
Meest bekende geneesmiddelen met een kans op uitslag door UV of zonneallergie zijn enkele antibiotica en enkele oudere middelen, gebruikt in de psychiatrie.
Van een verhoogde kans op tumoren bij de gevraagde combinatie is in een van deze bronnen niets te vinden