Wat zou het effect zijn wanneer ik Sipralexa 10 mg naar 15 mg laat verhogen?

Ik gebruik al zeker 2 maanden Sipralexa 10 mg.
Eerst was ik 3 weken begonnen met 5 mg en zo laten verhogen naar 10 mg omdat ik me weer diep in de put voelde en angstig was. Tot nu werkt Sipralexa heel goed bij mij;ik geniet meer dan vroeger,ik gedraag me totaal anders (meer non verbaal als verbaal), weinig angsten.. Ik had 2 maanden geleden altijd zelfmoord gedachten gehad en met antidepressiva is dat steeds weg aan het drijven tot nu heb ik die gedachten nog maar iets minder en ik vraag me af dat ik beter van 10 mg naar 15 mg ga. Welke effecten zou ik kunnen meemaken?Zal ik me beter/slechter voelen wanneer ik het laat verhogen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sipralexa wordt door een arts voorgeschreven... een verhoogde dosis krijg je ook alleen maar na overleg met een arts...
Waarom stel je die vraag dan hier en niet aan... inderdaad... de arts...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga inderdaad naar een arts (psychiater) Ik heb Sipralexa voorgeschreven gekregen omwille mijn keuze en dat het beter was en de psychiater ging hiermee akkoord want ik heb een depressie al heel mijn leven lang.Oké,terug naar de reactie;waarom ik dat hier post en hiermee niet naar de arts ga. Ik wil eerst vragen of het verhogen van mijn dosis wel haalbaar is en welke gevolgen dit zou hebben,voor ik mijn keuze aan mijn arts blootstel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt er geen reden voor of wil deze niet kenbaar maken. Is je goed recht, maar dat kan ook in minder woorden. ;)
Ritsuka
9 jaar geleden
dit is iets wat alleen je arts je kan vertellen, niet zomaar met je medicatie gaan experimenteren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je beschrijft eigenlijk alleen maar dat het tot nu toe heel goed werkt, waarom zou je dan willen verhogen? En wat zegt je arts hiervan, wat hebben jullie afgesproken over verdere evaluatie, eventuele aanpassingen en het tijdsverloop daarvan bij de vorige dosiswijziging?

Antwoorden (1)

De huisarts kan hier het beste over beslissen. Het effect is sowieso niet 100% te voorspellen. Het verschilt per persoon door gewicht, opname in de darm, enzovoort. Pas op dat je niet medicijnen wilt blijven verhogen, in plaats van de oorzaak waar voor je het slikt aan te gaan pakken.