welke medicijnen heb je tegen acne?

ik heb de laatste tijd veel last van acne(puistjes) op mijn gezicht en op mijn rug. Weet iemand een medicijn die een goede werking op je gezicht heeft en kunnen jullie ook de prijs bij zetten

Alvast Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
let ook goed op je voeding, en veel water en (groene) thee drinken.
Hielp bij mij goed.
vooral minderen met suiker, echt slecht voor (o.a.) je huid
Ritsuka
11 jaar geleden
schoonheidspecialist kan je ook adviseren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder joppiesaus eten, hoewel het meer gaat om hetgeen waar de joppiesaus overheen gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka bedankt voor je tip. @Jackd haha ik heb nooit joppiesaus gehad, leek gewoon een grappige naam :-)

Het beste antwoord

Wanneer middelen zoals tretinoïne, adapaleen en benzoylperoxide onvoldoende werken, wordt bij matige tot ernstige vormen van acne antibiotica voorgeschreven.

Deze medicijnen doden bepaalde bacteriën die in de verstopte poriën ontstekingen veroorzaken. De meest gebruikte antibiotica lotions en pillen/capsules die worden gebruikt voor de behandeling van acne en puistjes zijn:

•Clindamycine – verkrijgbaar als Dalacin T lotion
•Erythromycine – verkrijgbaar als Zineryt (Inderm/Eryacne) lotion
•Doxycycline (Tetracycline-groep) – verkrijgbaar als doxycycline pillen/tabletten/capsules
•Minocycline (Tetracycline-groep) – verkrijgbaar als minocycline pillen/tabletten/capsules

Naast de anti-bacteriële werking heeft doxycycline ook een ontstekingsremmend effect.

Tot slot: Het beste middel tegen acne is voor iedereen anders

Hoewel er tegenwoordig vele medicijnen en geneesmiddelen zijn tegen puistjes, is het niet mogelijk om te zeggen welk van deze middelen het beste middel is tegen acne. Elk lichaam is namelijk anders en zal in meer of mindere mate reageren op bepaalde medicatie. Doorgaans is het dus een kwestie van proberen om te kijken welke behandeling het beste werkt tegen jouw vorm van acne.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de link staat de prijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gratis: via doktersrecept, antibiotica
Gratis: geen gekruid voedsel eten. Dus geen hete nasi etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de huisarts kun je ery acne gel krijgen, dit is een antibiotica gel, werkt goed. Verschilt per verzekering wat je moet betalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Arganolie! Kijk op arganoor.nl

Heeft bij mijn nicht heel erg goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meest gebruikte medicijnen tegen acne zijn enerzijds middelen die de puistjes indrogen (bv. benzoylperoxide) waardoor ze min of meer vanzelf verschrompelen en antibiotica (bv. erytromycine) die een andere belangrijke ontstaansfactor aanpakken, namelijk bacteriën. Als het helpt dan helpt het zolang je die middelen gebruikt. Bij stoppen ben je snel weer bij 'af'.

Mijn mening is dat je beter wat verder terug kunt gaan naar de oorsprong van acne. Ons lichaam heeft moeite om sterk geraffineerd voedsel te verwerken, enerzijds door de onnatuurlijke stoffen die eraan toegevoegd zijn maar veel meer nog wat er aan nuttige vitamines, sporenelementen en vezels uit verwijderd is. Dat kan zich uiten in kwalen van de meest uiteenlopende aard, waaronder acne.

Zuivel hoort daar feitelijk ook bij, evenals granen. In het bestaan van de mensheid, gesteld op een uur, zijn we die voedingsmiddelen pas vijf seconden geleden gaan nuttigen. Even voor de volledigheid.

Stop in de eerste plaats met geraffineerd voedsel. Geen suiker, geen frisdranken, geen producten van wit meel en geen kant-en-klaar eten meer. Liefst ook geen zuivel en matig je inname van graanproducten. Doe dat een maand of drie en vergelijk dan eens, gebruik foto's als objectief vergelijkingsmateriaal, of je verschil merkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zou je dan nog wel kunnen eten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er tegen op gezond eten volgens algemeen aanvaarde normen?