Wat voor ontwenningsverschijnselen kan je krijgen na het stoppen van Tramadol? (Morfine-achtige pijnstillers)

Beste mensen,

voor mijn aanhoudende rugklachten moet ik sinds 2 maanden elke dag 3x Zaldiar slikken (dat is Tramadol met wat paracetamol erin).

Echter, ik wil hiermee stoppen want ik heb de indruk dat deze medicijnen ook niet meer helpen :(

Daarbovenop moet ik meedelen dat ik de laatste tijd 's nachts enge dromen zie plus dat ik waarschijnlijk in mijn slaap aan het praten wat ik vroeger niet deed.

Dit gezegd zijnde...

Weet iemand wat voor ontwenningsverschijnselen je kan krijgen na het stoppen van Tramadol? (Morfine-achtige pijnstillers)

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op Tramadolcentrum.nl staat een overzicht van de bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen: http://tramadolcentrum.nl/tramadol-bijwerkingen/ groetjes,
Iza

Het beste antwoord

Mijn man is gestopt met alleen als klacht zweten. Maar je kan ook tintelingen krijgen hoofdsteken. Raar gevoel in je tong alsof je schokjes krijgt. Nooit afbouwen zonder arts. Ik zou niet gelijk cols turkey gaan. Maar elke dag een minder dan een halve dan na 3 dagen halve dosis stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als u stopt met het innemen van Tramadol HCl ESP Pharma kan de pijn terugkomen.
Als u met de behandeling wilt stoppen omdat u vervelende bijwerkingen heeft, praat dan met uw arts. Als u dit
geneesmiddel al heel lang gebruikt, kunt u de volgende bijwerkingen krijgen als u plotseling stopt met de
behandeling: rusteloosheid, angst, nervositeit, beven of maagklachten. Als u na het stoppen van de behandeling
met Tramadol HCl ESP Pharma deze bijwerkingen krijgt, raadpleeg dan uw arts.
fremar
11 jaar geleden
Als je wil stoppen, moet dat wel in overleg met behandelend arts.
Hij of zij kan dan ook vertellen welke symptomen je kunt verwachten
als je zonder afbouw stopt. Meestal moet je dit soort middelen afbouwen om te voorkomen dat je ontwenning krijgt. Waarschijnlijk zal de arts je ook sterkere pijnstilling voorschrijven. Gebruik zelf namelijk ook Tramadol en als het bij mij niet meer aanslaat dan moet ik ook afbouwen en krijg ik iets sterkers!!! Succes