Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wanneer moet ik loratadine gebruiken en hoelang is de werking hiervan?

Ik heb toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt (aanst woensdag) tot die tijd heb ik iets nodig die de pijn/jeuk kan verlichten daarom heb ik loratadine van de kruidvat gekocht.
Iemand ervaring hiermee en kan mij uitleggen wanneer ik het moet innemen en hoelang de werking is?
Ik wil niet tijdens de examens in een jeukbui vallen

(Kijk mijn vorige vraag voor meer info)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Loratadine is een anti-allergiemedicijn dat gebruikt wordt bij o.a. hooikoorts, door allergie ontstoken ogen en neus, netelroos en jeuk. Het werkt binnen ongeveer een half uur. En deze werking houdt een dag aan. Tablet: neem in met een half glas water. Smelttablet: haal deze pas vlak voor inname uit de verpakking en leg op de tong. De tablet lost snel op, waarna je deze zonder water kunt doorslikken. Drank: gebruik een maatlepel. Heb je voortdurend klachten? Gebruik loratadine dan elke dag. Heb je af en toe last? Neem het dan in zodra je klachten krijgt. Of een uur voordat je verwacht last te krijgen. Bijwerkingen: hoofdpijn en een droge mond. De eerste dagen kun je wat moe zijn. Dit wordt minder als je het een paar dagen hebt gebruikt. Dus het is aan te bevelen er meteen mee te beginnen, zodat je niet tijdens het examen wordt overvallen door vermoeidheid!

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/medicijnen/loratadi...

Voor bijsluiter zie link. Ik citeer 'Volwassenen en kinderen van 12 jaar en ouder: Neem eenmaal per dag 1 tablet in met een glas water, met of zonder voedsel.' Kortom, neem elke dag een tablet, maakt niet uit wanneer, dus op een tijd dat je het niet vergeet (dus bij opstaan of slapengaan).

Bronnen:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30120.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100