2 'pillen' op 1 dag geslikt, kan dit kwaad?

Ik zag zojuist dat ik gister de pil vergeten ben te slikken. uit paniek heb ik die van gister en vandaag geslikt, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
In de hoeveelste week van de strip zit je, 1ste, 2de, of 3rde?
Ritsuka
11 jaar geleden
En hoeveel uur te laat was je? En welk merk pil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit altijd een bijsluiter bij die andwoord geeft op al deze vragen. Dus gewoon even lezen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Ritsuka: Ik slik de goedkopere versie van de Diane Pil. En ik neem de pil normaal 's ochtends maar k was vandaag wat later op gestaan en nam 'm dus rond 12 uur. Ongeveer 32uur te laat. Ik ben nu met mijn laatste week bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32 uur te laat is nog op tijd ; gewoon de strip afmaken en je hoeft nergens over in te zitten.

Het beste antwoord

Nee, kan geen enkel kwaad. Je komt alleen in die strip nu een pil tekort.

Het makkelijkste los je dat op door deze periode gewoon door te slikken (dus na de laatste pil door te gaan met de nieuwe strip, zodat je een menstruatie overslaat), dan ben je weer helemaal bij.

Je kunt ook de ontbrekende pil nemen door een pil te nemen uit de nieuwe strip, dan heb je meteen een reservestrip voor als het je weer een keer overkomt ;)

Het dubbelslikken kan dus geen kwaad ; je moet alleen zorgen dat je de pil die je tekort komt inhaalt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu pas in je toevoeging dat je een hele dag hebt overslagen. DAT betekent dat je de rest van deze periode niet meer veilig bent - tenzij er niet meer dan 36 uur tussen twee pillen zijn verstreken. (Dus als je de pil van gisteravond vanmorgen hebt genomen, is dat meestal nog wel op tijd).

Heb je hem daadwerkelijk overgeslagen, dan moet je de rest van deze periode een ander voorbehoedsmiddel (bijv, een condoom) erbij gebruiken. Wel gewoon dooslikken. Vanaf je volgende strip ben je dan weer gewoon meteen veilig.

Kijk voor alle zekerheid ook de gebruiksaanwijzing (bijsluiter) van je pil er nog eens op na. En neem liever het zekere voor het onzekere. Maak er geen al te ingewikkelde rekensom van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de toevoeging lees,komt ze volgens mij geen pil tekort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die toevoeging las ik ook een beetje laat. Inmiddels antwoord aangevuld. Uit de vraag ZELF bleek alleen dat ze twee pillen op één dag had genomen. Dat overkwam mij ook regelmatig, chaoot die ik ben.
Maar uit de toevoeging blijkt dat ze gewoon een dag is vergeten ; tja, dan moet je vaak andere maatregelen nemen. Dat bleek echter niet uit de vraag zelf. Die had moeten luiden : 1 x de pil vergeten, kan dat kwaad ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Marleen. Ook ik heb dit regelmatig aan de hand gehad,nam ik gewoon de volgende dag twee pillen in,nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je dat dan maar 's morgens doet, als je normaal je pil 's avonds inneemt. De volgende avond ben je toch echt wel te laat. Maar 's morgens zit er meestal pas 24 + 8 uur tussen, is 32 uur, dus ruim binnen de 36 uur die je maximaal kunt aanhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ben ik het niet mee eens, als je in je eerste week 1 pil vergeet, moet je zorgen dat je de eerstr 7,dagen met condoom vrijt. 2e week 1 pil vergeten is niet erg, omdat je eierstokken 7 dagen nodig hebbeb om te ontwaken, maar als je de vlolgende pillen netjes inneemt, is er geen kans op zwangerschap. Vergeet je de pil in je 3e week, las dan direct je stopweek in of sla hem deze keer over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor,ik nam er s'avonds gewoon twee in want ik nam ze altijd s'avonds in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk, Burtie, afhankelijk van de pil die je slikt, zijn er verschillende mogelijkheden om ' in te halen ' . Daarom heb ik ook nadrukkelijk verwezen naar de bijsluiter. En gezegd beter het zekere voor het onzeker te nemen. @Maria : dan heb je geluk gehad. Niet zo hele veel geluk hoor ; e kans dat je van mar één pil, eender in welke week, vergeten zwanger wordt, is natuurijk maar klein. Maar hij bestáát wel. Bovendien was de eigenlijke VRAAG of 2 pillen innemen kwaad kan. Dat kan hiet niet. De minnen bij dit antwoord zijn dus wel behoorlijk onterecht. Maar goed, als het meiske er maar mee geholpen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa, nu ik de vraag lees.. Het is inderdaad een beetje slecht geformuleerd. Mijn excuses! Ik vroeg me dus af of het slecht was om dus 2 pillen van 'de pil' op 1 dag in te nemen. I.v.m. hormonen of zo..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kan dus geen kwaad - al zou ik het niet elke dag doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had de pillen na ongeveer 32 uur genomen. Ik ben in ieder geval wijzer! Bedankt!