kan je onvruchtbaar worden door apranax in te nemen?

ik moet apranax 275 mg innemen voor mijn wijsheidstand die ontstoken is, bij de bijsluiter bij bijwerkingen staat da je moeilijk kan zwanger worden, tijdens het nemen van de medicatie. blijft da zo ook na het stoppen van de medicatie of niet? beetje ongerust

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, je hoeft je geen zorgen te maken.
Prostaglandines zijn stofjes in je lichaam die een belangrijke rol spelen bij vele processen; ze spelen een rol bij bijvoorbeeld pijn en ontsteking, maar ook bij de vorming van het baarmoederslijmvlies en het in stand houden van het vruchtje in geval van een zwangerschap.

Naproxen remt de aanmaak van deze prostaglandines. Pijn en ontstekingen worden zo onderdrukt. Dit betekent ook, dat er minder baarmoederslijmvlies aangemaakt wordt; als er al een zwangerschap ontstaat dan gaat deze makkelijk verloren.

Zodra je stopt met de naproxen zal je lichaam alles weer corrigeren en ben je weer net zo vruchtbaar als voorheen.