Als reactie op Lies12, ik denk dat u niet bekend bent met Abilify. De patenten die nu nog moeten verlopen zijn patenten op de toedieningswijze. Onder andere zijn toedieningswijzen zoals injectie, of bruistablet individueel gepatenteert, om op die manier extra veel winst te kunnen maken. Maar de orale inname per reguliere tablet/capsule is al een paar jaar vrij op de "generieke" markt.
Ik gebruik nu al twee jaar Aripiprazol, het werkende bestanddeel van Abilify. Wat de Topic Starter aangeeft is bizar, maar waar. Voor het merk Abilify betaal je €450 per 30 pillen/capsules. Ikzelf kreeg de generieke variant van Abilify (Aripiprazol) bij mijn eigen apotheek voor €80,- per 30 capsules. Dat betekende dat ik na 4 maanden ineens een rekening kreeg van €360,- (eigen risico) van de zorgverzekeraar. Dit was dus twee jaar geleden. Het helpt ook niet dat je 2,5mg voorgeschreven krijgt, terwijl het kant en klare (generieke middel) pas bij 10mg begint, dus moet 2,5mg worden geprepareert in de Centrale Bereidings Apotheek. Hierdoor stijgt de prijs enorm. Want voor 10mg Aripiprazol betaal je €85 bij de apotheek, maar omdat 2,5mg speciaal op maat wordt gemaakt, betaal je alsnog €80,-.
Helaas is er niets aan te doen die woekerprijzen voor het generieke middel van Abilify, oftewel Aripiprazol hier in Nederland.
Sinds januari 2015 bestel ik Aripiprazole (Arip MT 5) van Torrent Pharmaceuticals uit India. Yup, je hoort het goed, tegen het advies van zowel de huisarts en de psychiater in, heb ik voor dezelfde €80,- een hele jaar vooraad kunnen aanschaffen uit India.
LET OP: Wees wel gewaarschuwd. Let altijd op met het kopen van medicijnen op het internet en/of uit het buitenland. Het is niet geadviseerd door de huisartsen en psychiaters. En je kunt niet weten welke stoffen ze er precies in hebben gedaan. Waarschuw ook je huisarts dat je medicijnen uit het buitenland besteld. Hij zal het niet adviseren, maar wettelijk kan hij je niet tegenhouden. Als je nare bijwerkingen merkt, altijd naar de huisarts gaan.
De directe effecten van de generieke Abilify uit Nederland (voor mij): Eerder wakker worden(meer alert), meer energie, minder honger, minder piekeren, etc.
Dezelfde effecten kon ik gelijk merken toen ik met het generieke Aripiprazole uit India begon. Een goed teken dus.
Minpunt: Geen iDeal/PayPal. Verzending duurt een maand.
Pluspunt: Goedkoop, Prepaid Creditcard van 3VCard mogelijk.
Tip: Wees voorzichtig en doorzoek alle recensies.
Ik kocht zelf bij: Offshore Cheap Meds
- Bronnen:
-
http://www.offshorecheapmeds.co