vitamine b6 was te hoog, 220nmol wat is dit in mg of gram?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat is je vraag/probleem?

Antwoorden (1)

Vitamine B6 is de term die gebruikt wordt om een groep van natuurlijke pyridinederivaten en hun fosfaatesters aan te duiden die in het lichaam in elkaar kunnen worden omgezet. Vitamine B6 fungeert als co-factor in meer dan 140 biochemische reacties.
Je kan dus niet uitgaan van é'n bepaalse stof, maar het zijn meerdere verwante stoffen.
Voor de berekening ga ik daarom uit van een van de componenten: pyridoxine met een molaire massa van 169,2 gram per mol.
Dat is dan 0,000 000 037 224 gram ofwel 0,000 037 224 mg