Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je allergisch zijn voor de hulpstof in een zetpil?

ik neem regelmatig paracetamol zetpillen, dat gaat prima, eerder heb ik al eens domperidon zetpil gehad, en toen kreeg ik enorme kramp en brandende pijn in mijn endedarm en aan mijn anus, ik dacht dat het aan de domperidon lag, maar nu heb ik ibuprofen zetpillen gekregen en die hebben het zelfde effect? ik weet dat ik wel tegen ibuprofen kan, kan het dus aan de hulpstof liggen? deze zetpillen zijn ook gelig van kleur, de paracetamol zetpillen zijn wit.

Ik kan ook nergens vinden wat precies de hulpstof is en of die verschillend zijn.

of reageer ik gewoon omdat het mijn derde zetpil op een dag was? dat moet toch ook gewoon kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

je kan allergisch zijn voor een hulpstof, het beste is je huisarts te consulteren en misschien kan hij/zij een ander merk zetpil zal voorschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een bijwerking van het medicijn kunnen zijn, maar ook een allergische reactie. Je kunt op alle mogelijke stoffen allergisch reageren en zelfs acuut Allergisch worden.

Ik zou idd even de huisarts/assistent bellen en ook even de apotheek op de hoogte stellen van je ondervindingen. Mss is het wel een bijwerking die nog niet bekend is en moet deze evt. Bijwerking genoemd gaan worden in de bijsluiter....maar dit is op de zaken vooruit lopen eigenlijk. Bel eerst maar de ha zodat jijzelf eerst geholpen bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding