Kan miconazolnitraat/hydrocortison 20/10 PCH zorgen voor een te hoog cortisol?

Afgelopen weekend heb in speeksel moeten verzamelen voor een cortisol test voor junior med school. Toen gisteren de resultaten bekend waren bleek mijn cortisol in de ochtend en avond sterk af te wijken van het normale ritme. Ik had 's ochtends rond de 180 en s avonds rond de 160. Nu moest ik vandaag voor de 2e keer speeksel inleveren.

Nu mijn vraag: kan dit verhoogde cortisol gehalte komen door de crème miconazolnitraat/hydrocortison 20/10 PCH die ik dit weekend 2x opgesmeerd heb zijn gekomen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Type fout: "zijn gekomen" moet weggelaten worden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk het wel, want cortisol is een "afgeleide" van je bijnierschorshormoon en hydrocortison is dat ook.
Het beste is je apotheker te raadplegen.