Ik slik concerta wat zijn de gevolgen moest ik er perongeluk twee innemen?

Laatst zat ik te twijfelen of k m al ingenomen had. Alleen ik zat toen te denken wat kunnen gevolgen zijn moest ik per abuis twee ingenomen hebben? Weet iemand daar een antwoord op? Op de bijsluiter kom ik er niet uit namelijk

6 jaar geleden
20.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Laatst" Hoe lang geleden is dat?
Als dat meer dan een dag geleden is heb je het eventuele effect al gehad. Dan kan je die vraag het beste zelf beantwoorden. De effecten die er wel of niet geweest zijn, zijn trouwens interessant voor jezelf, mogelijk is een iets hogere dosering ideaal voor je, misschien ook juist niet.

Het beste antwoord

Je zou een beetje nerveus, onrustig of angstig kunnen worden. Verder zou je kunnen merken dat je hartslag wat hoger ligt en als je er gevoelig voor bent zou je hartkloppingen kunnen krijgen. Verder zou je eventueel last kunnen krijgen van misselijkheid, hoofdpijn of een droge mond. En zeker wanneer je de tablet wat later dan anders hebt ingenomen, kan het zijn dat je 's avonds wat moeilijker in slaap kunt komen.

Maar het zou ook kunnen zijn dat je je juist nog beter kunt concentreren en je je vooral alerter en wakkerder voelt. Eén extra tablet kan over het algemeen niet zo veel kwaad, en bij Concerta heb je ook nog eens te maken met een middel dat langzaam vrij komt zodat de werking niet ineens volledig is. Misschien merk je er wel helemaal niets van. Allemaal natuurlijk een beetje afhankelijk van de dosering: als je van de laagste dosering een dubbele dosis inneemt zal je minder verschil merken dan wanneer je de hoogste dosering gebruikt en je die twee keer neemt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de bijsluiter: bij teveel ingenomen tabletten contact opnemen met een arts (of bij veel tabletten een ambulance). Hoe sterk de gevolgen zijn, hangt af van je huidige dosering en hoe sterk je daarop reageert.

Tekenen van een overdosis kunnen zijn (niet om je bang te maken, maar uit de bijsluiter bij ernstige overdosering): braken, zich onrustig (geagiteerd) voelen, beven, verergering van
ongecontroleerde bewegingen, spiersamentrekkingen, epileptische aanvallen (mogelijk gevolgd door
coma), een extreem uitgelaten gevoel, verward zijn, zien, voelen of horen van dingen die niet echt zijn
(hallucinaties), zweten, rood worden, hoofdpijn, hoge koorts, veranderingen in de hartslag (langzaam, snel
of onregelmatig), hoge bloeddruk, verwijde pupillen en droge neus en mond.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vraag gaat over één tablet teveel.
Dit antwoord over teveel tabletten... Van een overdosis is zeker geen sprake bij één teveel (bij dit medicijn)