Heeft er iemand ervaring met Clomipramine 10mg 1x daags?

Ik weet dat het je stemming de eerste 2 weken KAN vergergeren maar ik voel me zo vreemd. (gebruik het voor angst en paniekaanvallen.) Wanneer is dat opgehouden bij jullie want bij eerder gebruik 7 jaar geleden werkte het al na 2 dagen bij mij. En gebruik het nu de 4e dag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Zodra je met antidepressiva begint, kun je veel last hebben van bijwerkingen. Meestal zijn die klachten na 3 á 4 weken verdwenen, maar je kunt er ook langer last van hebben.

Bij sommige mensen zijn -en blijven- de klachten zó heftig, dat ze uiteindelijk op een ander medicijn moeten overstappen. Niemand weet van tevoren of een antidepressivum bij een bepaalde patiënt aanslaat of niet. Dat is een kwestie van afwachten. Mocht het geen succes zijn, dan zijn er binnen de antidepressiva nog diverse andere soorten.

Meestal krijg je na 4 of 6 weken een gesprek met je huisarts over de effectiviteit en eventuele bijwerkingen. Op basis van dat gesprek bekijkt hij/zij of het wenselijk is om de dosering te verhogen. In sommige gevallen wil de huisarts pas na 8 of 10 weken een beslissing nemen over het verhogen van de dosering. Hij/zij kan dan ook besluiten om het medicijn door een ander middel te vervangen.

Mocht je last hebben van ernstige bijwerkingen, bel dan je huisarts even en vraag hem/haar om advies!

Op deze website kun je tal van ervaringen lezen van andere gebruikers van Clomipramine: http://www.mijnmedicijn.nl/depressie-antidepressiva-tca/clomipramine.aspx

Ik wens je sterkte en vooral: veel succes!