Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als lidocaine per ongeluk in je lichaam komt?

Ik heb aambeien en ik heb lidocaine zalf voorgeschreven gekregen. Nu heb dat lidocaine op gesmeerd op die aambei maar er is per ongeluk wat naar binnen gegleden terwijl er duidelijk op de verpakking staat dat het alleen voor uitwendig gebruik is. Is het erg als er wat naar binnen glipt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lidocaine verdooft de huid/slijmvliezen als je in zou nemen (slikken via de mond) zou het je keel en slokdarm verdoven en dat is niet gezond. Maar bij de anus iets verder naar binnen kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lidocaine wordt ook door bv de tandarts ingespoten, kan ip. geen kwaad

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor ; al zou je het een vinger diep stoppen, dan nog kan het geen kwaad.

Niet voor inwendig gebruik betekent vooral dat het niet de bedoeling is dat je het opeet / doorslikt. En niet eens altijd omdat het dan kwaad zou kunnen, maar vooral omdat het dan niet goed zijn werk kan doen. Voor uitwendig gebruik betekent nadrukkelijk : om op de aangedane / zere plek te smeren. Als dat net iets voorbij je kringspier is : geen man overboord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig, bedankt voor het supersnelle antwoord.

Andere antwoorden (1)

In aanvulling op bovenstaand juist antwoord kan ik je nog vertellen dat er aambeienzalven (met lidocaïne zoals Theranal) in de verpakking een soort verlengstukje hebben dat juist bedoeld is om daarmee de lidocaïne dieper de endeldarm in te brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding