Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kangewichtstoename bij gebruik van prednison voorkomen worden, zonder op diëet te gaan?

De vraag is eerder gesteld, maar ik heb niet veel aan de informatie die er werd gegeven in de antwoorden; Het kan zijn dat je meer gaat eten, dus dat is iets waar je op moet letten. Ook is gebleken dat je na de kuur, die kilo's gewoon weer kwijtraakt.

http://www.goeievraag.nl/vraag/gewichtstoename-prednison.78575

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee helaas daar is niets aan te doen! Maar wat je al zegt, na de kuur zijn de extra kilo's ook weet snel weg! Ik heb altijd bij mezelf het idee dat het vooral veel vocht is wat ik vast hou!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

Nee, gewichtstoename kun je niet voorkomen. Enerzijds merk je dat door het gebruik van prednison je gezicht en bovenlichaam dikker worden. Dat komt door een andere verdeling van het lichaamsvet. Bij verlaging van de dosis of stoppen met Prednison verdwijnt dit weer.
Daarnaast houdt Prednison vocht in het lichaam vast, waardoor je gemiddeld 1 á 2 kilo aankomt. Ook dat is van tijdelijke aard.
Vervelend is wel dat Prednison ook de eetlust bevordert. Probeer daar niet aan toe te geven.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zelf ben ik "grootgebruiker" geweest van prednisolon en heb 3 keer een stootkuur van 3 dagen 1000 mg per dag gehad. Gewichtstoename was ruim 22 kilo! Nu ben ik weer normaal op gewicht bij een gebruik van 20 mg per dag. Wel heb ik een half jaar 3 keer per week een uur op de loopband gelopen. De gewichtafname gaat weliswaar vanzelf maar je kunt dit proces ook dus bevorderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding