Mag je paracetamol slikken als je candida hebt? En dan bedoel ik candida door heel het lichaam.

Ik ben momenteel bezig om van candida af te komen maar heb nu onwijze hoofdpijn. Ik twijfel of ik wel of niet paracetamol mag nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
en je drinkt wel genoeg water?
Ritsuka
11 jaar geleden
paracetamol mag volgens mij wel hoor, moet je even kijken in de bijsluiter van de medicijnen tegen candida.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Ja, ik drink heel de dag door water en thee (dat is het enige wat ik drink). De reden dat ik twijfel om paracetamol te slikken is dat ik mijn immuunsysteem zoveel mogelijk wil ontzien. Ik kan nergens op internet gegronde informatie vinden of je paracetamol dan beter links kunt laten liggen.
Ik ga de candida nu tegen door de juiste voeding en voedingsupplementen te nemen. En door mijn immuunsysteem dus zoveel mogelijk te ontzien. Maarja, die hoofdpijn heb ik nu al heel de dag en ik word er een beetje knetter door. Vandaar mijn vraag :-)

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb jij een Herxheimer reactie, en dat is een gunstig teken want dan is de infectie aan het genezen. Door het afsterven van de candidagisten komen er toxines vrij die de lever overbelasten, en hierdoor kunnen o.a. hoofdpijn, huiduitslag en griepachtige verschijnselen optreden.
Er is nergens informatie te vinden over het gebruik van paracetamol bij candida albicans. Alleen het advies om met je arts te overleggen over het gebruik ervan.
Maar je kunt beter het zekere voor het onzeker nemen, en de hoofdpijn met pepermuntolie wegmasseren. Poho-olie van dr. Vogel kan ik aanbevelen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goed advies .
Iedereen grijpt tegenwoordig veel te snel naar pijnstillers ....
Even lekker rustig gaan liggen en evt. natte doek op voorhoofd wil ook wel eens helpen .