Omdat je misschien een rood hoofd hebt. Dan zit het meeste bloed (en dus warmte) daar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt diverse blokkaden in je lichaam waardoor het bloed niet zo lekker kan doorstromen. Blokkaden kunnen oa spierspanningen zijn. Waardoor aangespannen spieren ruimte innemen in het krappe deel van het lichaam en zo andere zaken in verdrukking komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er organen zijn die door inspanning veel (zuurstofrijk) bloed nodig hebben.
Je lichaam verdeelt de bloedstroom automatisch naar wat er het meeste nodig heeft.
Dus vitale organen en spieren bij inspanning veel en dan maar wat minder naar je vingers. Hetzelfde gebeurt als je in extreme koude omgeving bent dan gaat er meer (warm)bloed naar het deel wat je vitale delen bevat dan naar je ledematen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af van het soort sporten wat je bedrijft.
Is daar geen duidelijk verband in te vinden , kan het het verschijnsel van Renaud zijn.
Dit is een doorbloedings-/sensatietoornis in nm. vingers en tenen.
Vooral bij koude treedt dit veel sneller op dan "normaal "
Omdat je verder geen aanwijzingen geeft en de normale hoofdoorzaken beantwoord zijn, zou ik dit in de gaten houden en desnoods de arts raadplegen.
Bij Renaud zijn wat voorzorgen nodig, anders kan het erger worden. Het gaat vaak gepaard met een erg droge huid van handen en/of voeten.
Succes en sterkte.