Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik verwachten bij een rectaal onderzoek?

Ik moet binnenkort naar de huisarts omdat ik behoorlijk last van het gebied tussen mijn billen heb, dus ook bij mijn poepgaatje. Vooral jeuk en bultjes. Ik schaamde me eerst maar ik heb het tegen mama gezegd. Ze heeft meteen een afspraak met de huisarts gemaakt. Maar weet iemand wat ik dan kan verwachten? want ik schaam me behoorlijk. Gaan ze dan ook je poepgaatje in ofzo? Ik dat echt spannend.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Niets bijzonders hoor de huisarts ziek zo vaak mensen voor deze problemen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Bij een eerste onderzoek bij de huisarts word waarschijnlijk alleen uitwendig gekeken.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Gewoon zorgen dat je je goed hebt gewassen rond je billen, ook je poepgaatje. Dan ga je op de onderzoeksbank liggen, met je benen opgetrokken, en kijkt de huisarts, voorzichtig, wat hij/zij ziet daar. En dan kun je weer van de bank af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De dokter zal eerst de buitenkant bekijken en vragen stellen. Ik verwacht niet dat hij inwendig gaat. Wees maar niet bang.
Kijk alvast zelf naar je ontlasting. Als daar kleine witte "wormpjes" in zitten ben je met een kuur van 2 dagen er van af. (Aarsmaden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding