Wat doet een KNO- arts precies?

Mijn amandelen zijn ontstoken nadat het 1e medicijn niet aan sloeg ging ik terug naar mijn huisarts ik kreeg antibiotica en ze stuurde me door naar de KNO-arts vooral omdat mijn moeder ernaar vroeg omdat ik zo vaak ziek ben. Na dat de antibiotica pillen op waren was mijn ontsteking na 2 dagen alweer terug. aankomende vrijdag moet ik naar de KNO-arts. Kan iemand mij vertellen wat de kno-arts zal gaan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hij zal in eerste instantie hetzelde doen als je huisarts, jou onderzoeken en vragen wat je klachten zijn en waren.Daarna zal hij bespreken wat de beste oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je met terugkerende ernstige keel- en amandelontstekingen naar de KNO-arts wordt verwezen, dan zal een vraag van de huisarts waarschijnlijk zijn of het in jouw geval zinvol of wenselijk is om je amandelen te laten knippen. Dat wordt tegenwoordig niet snel meer gedaan trouwens, omdat gebleken is dat het in veel gevallen helemaal geen invloed heeft op hoe vaak iemand ziek is. Maar als je echt een paar keer per jaar ernstige ontstekingen hebt, kan het soms wél een goede oplossing zijn. Dat kan de KNO-arts prima beoordelen. Die zal je dus onderzoeken (vooral: in je keel kijken), vragen naar je klachten, en daarna bespreken wat hij/zij denkt dat de beste behandeling is. Daarna kun jij - waarschijnlijk samen met je moeder - in overleg met deze arts beslissen wat er precies gaat gebeuren verder. Soms vindt de KNO-arts nog andere oorzaken, of is er een specifieke bacterie die met een ander type antibioticum behandeld moet worden, of zijn er andere verrassende dingen die de huisarts nog niet had gezien.