Wat zijn de witte bobbeltjes op mijn borstkas?

Ik heb al jaren acne, en dit begint nu gelukkig af te nemen (ik ben 22). Alleen heb ik sinds 8+ maanden opeens witte bobbeltjes aan de bovenzijde van mijn borstkast en schouders, hiervan zitten er bij enkele rode stukken huid omheen. Ik kan ze ook niet wegkrijgen (uitknijpen) omdat ze net iets dieper dan de gewone puisten lijken te zitten.
Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb gezocht op internet maar ik kon niks vinden.

Ik verzuim elke keer om naar de huisarts te gaan, maar ik begin me er nu wel aan te storen.

Alvast bedankt!

Grt, Peter

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (5)

die witte puntjes lijken wel op gerstekorrels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn witte talgbultjes
die ken je ook niet uitknijpen
je zou eens naar de sauna kunnen gaan en je huid lekker goed laten reinigen bij een schoonheids specialist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor je reactie.
Het lijkt (na verder te zoeken) inderdaad het meeste op talgbultjes.
Maar hoe kan het zijn dat sommige hiervan rood zijn geworden..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die rode zijn ontstoken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderhuids gebeurt er ook van alles, niet meer aan knijpen ga maar lekker eens naar de sauna dan ben je er zo vanaf
Misschien een soort van uitslag?
Het tweede plaatje zijn volgens mij wel puisten ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch even naar de huisarts gaan. De huisarts kan je doorverwijzen naar de dermatoloog en die weet er veel vanaf. Bovendien kan die misschien iets doen aan die acne!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zouden heel goed atheroomcysten kunnen zijn, verstopte talgklieren, waardoor de talg zich ophoopt. Die dingen kunnen gaan ontsteken waardoor roodheid en pijn ontstaat. Doorgaans kan je huisarts je er prima van afhelpen door middel van een minimale chirurgische ingreep.