Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het kunnen helpen om bij hoofdpijn zalf tegen spierpijn op het hood te smeren?

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vroeg het mij af ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, alleen dat heeft niet zozeer met de samenstelling van die zalf te maken als met het wrijven of masseren waarmee je het opbrengt. Hoofdpijn ontstaat vaak door spierspanning rondom de ogen, in het voorhoofd of in de nek. Veel mensen weten wel dat het masseren van je slapen of voorhoofd kan helpen als je hoofdpijn hebt. Het ontspant de spieren een beetje, en geeft ook een ander soort prikkel zodat de pijnzenuwen als het ware even 'afgeleid' zijn.

Ik zou geen tijgerbalsem of midalgan gebruiken op je hoofd of gezicht, omdat de huid daar veel kwetsbaarder is en dat soort middelen dan snel kunnen gaan irriteren. Maar een zachte zalf, of gewoon een simpele bodylotion of -olie, kun je heel goed gebruiken om je slapen, voorhoofd en liefst ook nek een beetje te masseren als je hoofdpijn hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gonna
9 jaar geleden
Hallo Macademaolie dat is prettig vind ik,omdat het niet zo snel intrekt. Gonna

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het korte antwoord nee. De pijn in je hoofd namelijk geen pijn aan spieren in je hoofd.
Het genuanceerde antwoord is soms, namelijk als hoofdpijn ontstaat door kramp in spieren in je nek.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding