in een hele lichte inspanning je spieren gebruiken zorgt ervoor dat de afvalstoffen (zuur) versneld worden afgevoerd en het herstel van de spieren sneller kunnen herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pijn is een signaal dat er iets niet helemaal in orde is. Doorsporten kan ernstige schade tot gevolg hebben.
Wel blijven bewegen, niet inspannend.
13 jaar geleden
Ligt aan de oorzaak van de spierpijn. As de boel zeer doet omdat de spieren gerekt zijn kun je meer doen dan wanneer een spier gescheurd is.
In beweging blijven is van belang, maar bij een echte kwetsuur moet het sporten vermoedelijk wel aangepast worden, een fysiotherapeut kan je daar goed mee helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierpijn geeft altijd aan dat er schade is. Hoe meer spierpijn, des te meer schade. Kijk uit dat je niet teveel kapot maakt. Herstel na zo'n inspanning is essentieel. De vuistregel bij krachttraining is om spiergroepen na oefeningen een dag rust te gunnen. Spierpijn is één ding maar als je jezelf helemaal gesloopt voelt ben je niet goed bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je na sporten de volgende dag spierpijn hebt kan je beter n dagje rustig aan doen.wel in beweging blijven maar ff geen sport.doe de volgende dag(dus overmorgen)wel weer aan sport maar rustig aan en voortijd je spieren goed opwarmen en rekken.veel water drinken tijdens t sporten en natijd de boel niet te snel laten afkoelen.