Hoe komt het dat sommige jongens precies borsten hebben , en hoe kun je dit laten opereren of wegdoen ?

Hoe komt het dat sommige jongens precies borsten hebben dat ik mijn vraag vandaag . En hoe kunnen ze dit laten opereren ( doet dit zeer ) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen betekenis je kan het ook weglaten

Antwoorden (5)

Mogelijke oorzaak kan zijn; dagelijks worden miljoenen anticonceptiepillen ingenomen en hier zitten vrouwelijke hormonen in, deze worden dan ook uitgeplast. Hierdoor komt het dus dat er steeds meer en meer oestrogenen in het afvalwater zit en dus uiteindelijk ook in het kraantjeswater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink nooit kraantjeswater , altijd evian ( is dit ookal vervuild ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van al die groeihormonen in vlees! Kan niet gezond zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al bang bent voor hormonen in water: kijk dan eerst eens waar je woont. Water in de regio Utrecht bijvoorbeeld komt uit dezelfde bel water als Bar le Duc en Sourcy bijvoorbeeld.
In sommige gevallen is kraanwater minder ongezond dan bronwater (door filtering en mineraalsamenstelling).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, super wat een verhaal! Ik wordt altijd blij van dit soort mensen...
@ Hippo, klopt! Aan kraanwater worden strengere eisen gesteld dan aan bronwater!
Dat komt door de hormoonhuishouding als jongens in de pubertijd raken. Het lichaam vormt vanwege de hormonen borsten. Echter dit is doorgaans niet meer dan een opgezette tepel. Het voelt alsof er een hard schijfje achter de tepel zit.
Het heet in de medische termen gynaecomastie.

Doorgaans gaat dit vanzelf weer weg. Echter in sommige gevallen blijven jongens er mee zitten en gaat het "schijfje" achter de tepel niet weg.

Dit kan dan in het ziekenhuis poliklinisch verwijderd worden. Via een klein sneetje op de rand van de tepel wordt het "harde schijfje" onder de tepel verwijderd.
Dit is een simpele ingreep, gedaan binnen een 20 minuten.
En nee, doet geen zeer want het wordt plaatselijk verdoofd.

Ga er gewoon mee naar de dokter (mocht je er last van hebben) en laat hem het beoordelen of het zelf weggaat of dat een kleine ingreep noodzakelijk is.

En misschien ten overvloede, maar je hoeft je hiervoor niet te schamen, zijn echt veel jongens die hier in hun pubertijd last van krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uuuhm het lijkt alsof?????
dat kan of komen doordat ze heel erg gespierd bent of ze hebben gewoon obesitas licht eraan aan het eerste is niet veel te doen en de 2e kan je weg laten halen
ps : opereren doet geen pijn het is onder narcose en daarna krijg je goede pijnstilling

suc6!!!

grtjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een man borsten heeft door obesitas zal hij eerst moeten afvallen voordat ze gaan snijden - beetje raar om te gaan opereren als je iets zelf kunt oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dan afvalt houd je die vellen toch dus houd je eigenlijk borsten dus zelf het oplossen helpt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je wel heel erg veel te dik zijn, dan zijn borsten het minste probleem dat je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de borsten het gevolg van vet is,en je op een gezonde manier op dieet gaat,dan zal je niet supersnel gewicht kwijtraken maar geleidelijk en dan past je huid zich ook aan zonder dat er een overschot aan vel achterblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo het is maar een suggestie ik zeg niet dat dat het is het kan zo zijn ! en als je het allemaal beter weet bedenk dan zelf een antwoord maar val mijn antwoord niet lastig ik probeer ook maar een beetje te helpen.
ga wat anders doen allemaal als jullie je zo vervelen ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We vervelen ons niet, we reageren alleen op jouw antwoord waar wel wat op aan te merken is.
Met het commentaar erbij wordt het antwoord juist waardevoller.
Mannen, jongens en zelfs baby's kunnen inderdaad borstontwikkeling krijgen. Hier zijn verschillende oorzaken voor en afhankelijk van de oorzaak is er een andere aanpak voor.

1) Fysiologisch melkschijfje
Onder invloed van de vrouwelijke hormonen (die mannen ook in beperkte hoeveelheid hebben) kan het klierweefsel zich een beetje ontwikkelen. Dit voelt aan als een schijfje van 1 à 2 cm onder de tepel. Meestal aan de beide tepels, maar soms ook maar aan één kant. Doorgaans verdwijnt dit schijfje vanzelf, al kan het tot zo'n 3 jaar duren. Men wacht dus liefst af.

2) Borstontwikkeling als gevolg van medicijnen
Indien het te ernstig wordt, kan overwogen worden op andere medicijnen over te schakelen

3) Lever- of nierziekten die veranderingen geven in de stofwisseling.
Hier is het aanpakken van de onderliggende ziekten van belang

4) Problemen met de hormonen
Bv. als gevolg van stress, te weinig hormonen in de testes (de zaadballen) of als gevolg van het slikken van hormonen.

5) Tumoren die hormonen produceren
Zeldzaam, maar als dat de oorzaak is, zitten deze gezwellen bijna steeds in de zaadbal of de luchtwegen. Behandeling is uiteraard het vernietigen van dit gezwel.

6) Borstkanker kan bij mannen een vorm van borstontwikkeling geven. Hier is de behandeling natuurlijk ook gericht op het vernietigen van de borstkanker.

7) Obesitas.
Wanneer mannen of jongens zwaarlijvig zijn, kan borstontwikkeling optreden omwille van vetophoping. Vermageren helpt gedeeltelijk. Een liposuctie kan de rest verwijderen.

Wanneer de borsten te uitgesproken zijn ontwikkeld, is het niet volledig omkeerbaar en zal een kleine operatie voorgesteld worden. Het litteken is achteraf nauwelijks zichtbaar.

Toegevoegd na 6 uur:
Op de afbeelding een voorbeeld van gynaecomastie bij een jongeman.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Duidelijk antwoord,
Ik zou echter nog een achtste punt toevoegen: 8) Medicatie. Er worden tegenwoordig meer medicijnen geslikt dan vroeger, sommige medicatie heeft als bijwerking dat er borstontwikkeling ontstaat (vaak bij antidepressiva e.d.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rjs88, medicijnen zijn inderdaad belangrijk! Ik heb het onder puntje 2) toegevoegd :-)
Vaak is dat vetweefsel wat er min of meer uit ziet als borsten.Flink afvallen,trainen of liposuctie is de enige remedie om hier van af te komen.