inspuiten van spataderen

ik heb last van spataderen en ben hiervoor naar de doktor geweest. Ik heb een bloed test gedaan en en echo laten maken van mn benen en bleek dat er een ader is die het bloed niet door stoot. met het blote oog zijn de aderen op mn benen dun,paars en groen, maar heb er erge last van. binnenkort worden mn benen ingespoten op advies van de chirurg. Mijn vraag is nu : als ik deze inspuit , zijn de aderen dan nog te zien? en wat kunnen de gevolgen zijn van het inspuiten?
Ik hoorde dat dit kan zorgen voor vocht ophoping en dat de aderen wel verdwijnen en je ze dus niet meer ziet. Wie heeft wat meer info omtrent het bovenstaande?
ik dank u bij voorbaat voor uw antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een goed uitgevoerde behandeling van spataderen kent geen grote risico's.
- In enkele gevallen kan een aderontsteking ontstaan, die niet ernstig is.
- Bij het inspuiten van spataderen kan soms een bruine verkleuring van de huid optreden. Deze trekt niet altijd weg.
- Wanneer de injectievloeistof naast het bloedvat terecht komt, kan de huid ter plaatse stuk gaan.
- Bij een (te) strak verband ontstaan soms kleine blaren van de huid.
Controleer voor uzelf het onderstaande:
- U heeft 3 afspraken gekregen, altijd op een dinsdag
- U heeft mondelinge uitleg gekregen over de behandeling
- U heeft 2 recepten gekregen: een voor de witte kous en een voor de steunkous of panty
- U heeft een machtigingsformulier voor uw zorgverzekering gekregen voor de steunkous

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar ik wil je graag de volgende tip geven:
In de jaren 80 is er een unieke therapie ontdekt: Het langzaam laten verdwijnen van spataderen door middel van massage. Genaamd naar zijn ontdekker, Jom lamers, heet deze therapie de Jomtherapie.
Inmiddels heeft deze therapie een andere naam gekregen.
Ik zou er zeker naar informeren bij diverse massagepraktijken bij je in de buurt.
Wie weet kan het je van je spataderproblemen afhelpen.