Huisarts en arbo arts zijn akkoord dat ik 1maart op gesprek moet komen. Werkgever pusht dat ik bij haar kom voor afspraken over werkhervatting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het best aan beide oproepen gehoor geven, dan valt jpu in elk geval niks te verwijten. Dat is belangrijk voor als je langdurig ziek blijft.
Tegen je werkgever zeg je dat je dat gesprek met de arts gepland hebt staan. Bij je werkgever kun je aangeven of jij vind of je wel of niet kunt werken. Eventueel zeg je dat he je nog niet wilt vastleggen en dat je graag eerst met de arbo arts wilt bespreken wat nu het beste voor je is.
Let wel, je baas heeft er geen recht op om te weten wat jij voor een ziekte hebt. Het is aan jou hoeveel je daar over kwijt wil.

Wel is het zo dat werkgever en werknemer er alles aan moeten doen om zo snel mogelijk weer deel te nemen aan het arbeidsproces
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bel de Arbo op om dat te melden!
De Arbo is er voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom langs en zegt 1 maart? ik snap het probleem niet?

Toegevoegd na 18 seconden:
of beter gezegd, je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De werkgever moet contact houden en maken met iemand in de ziektewet. Een werkgever moet ook een reïntegratieplan maken. dus mag jou ook uitnodigen voor een gesprek