Hooikoorts

Ik heb hooikoorts en normaal kryg ik daar altijd pas last van in april/mei. Ik ben niet allergisch voor mn haarproducten en ook als ik buiten ben heb ik totaal geen last. Toch heb ik de laatste paar dagen soms wel ontzettende jeuk aan mn ogen, ook nies ik een stuk meer. Dit is voornamelijk binnen, welk huis ik ook ben.
Waarom reageren myn ogen hier nu dan al op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allergische reactie kan zich op verschillende manieren uiten.. Jeuk, vlekken, benauwd zijn, snotneuzen en ook rode jeukende ogen zijn mogelijk

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een nwe allergie hebt ontwikkeld. Dat ontstaat van het 1 op het andere moment. Het kan zich op een andere manier uiten dan je normaal gewend bent.
Omdat je met name last hebt in huis, kan het een allergie tegen huisstofmijt zijn.
Bekijk ook eend de pollenkakender van het lumc. Deze doet dagelijks metingen. Over een week of 2 kun je kijken of er van bepaalde bomen/ planten hogere concentraties in de lucht waren deze periode.
http://www.lumc.nl/con/1070/85683/105795/105824/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet waar je mogelijk niet tegen zou kunnen, wellicht zijn het de (lente) plantjes als narcissen, hyacinten, tulpen, blauwedruifjes.. Ikzelf heb ook hooikoorts en kan hier absoluut niet tegen.. Overigens hoef je niet alleen in de zomer maanden allergische reacties te krijgen.. Heb zelfs in het late najaar nog last!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het gevoel heb het zelf ook wel eens, koffie helpt erg goed hiertegen. Ga er ook niet te veel op letten, dan lijkt het vaak ook erger.