Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Ja hoor, voor eventjes. Koeling van de pijnlijke plek is even lekker om te voelen. Moet je wel veel softys blijven eten hoor. Of waterijsjes.

Na een amandeloperatie in het ziekenhuis krijgen de patiënten altijd een ijsje, om de keel te koelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik keelontsteking had hielpen waterijsjes super goed ! bij gewone keelpijn neem ik aan dat dat ook gewoon helpt.
thee met honing verzacht bij mij altijd. - bij keelpijn dus ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het koelt je keel en dat helpt wel eventjes tegen de zwelling, maar softijs is een melkproduct, waardoor er meer slijm wordt gevormd in je keel. Dit, meestal taaie, slijm krijg je meestal moeilijk weggeslikt. En slikken is met een keelontsteking al zo pijnlijk.
Beter kan je dus je te goed doen aan waterijsjes, zitten ook veel minder calorieën in over het algemeen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als weefsel koeler wordt, werken je pijnzenuwen minder goed. Als je dus even van je keel- of andere pijn af wil, kun je prima een ijsje eten. Alcohol werkt trouwens ook goed tegen keelpijn. De werking daarvan houdt ook veel langer aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het zo:

IJs koelt en verdooft een beetje. Dat is prettig.
Bij bacteriele ontsteking remt de kou de ontwikkeling van de bacteriën. En dit verkleint na een operatie of het trekken van een kies, de kans op ontsteking.

Bij een virale infectie (griep) heeft het weinig effect.

Maar ijs is altijd lekker en geeft troost. En sommige mensen verzinnen bij 'lekker' altijd weer weer argumenten om het ongezond te noemen (en andersom)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding