Hoezo kan ik niet meer gapen?

Ik kwam er gisteren achter dat ik opeens niet meer kon gapen. Ik kan nog wel gapen, maar het gevoel op het einde krijg ik niet meer waardoor mijn gaap voorttijdig wordt afgebroken. Waar ligt het probleem en hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het ook regelmatig.
Heel vervelend. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Het beste antwoord

Gapen is een reflex die ontstaat in de hersenstam. Een geeuw begint meestal met een gevoel achter in je mond. Als het eenmaal zover is, is het bijna niet meer te vermijden: je spieren spannen zich aan, je mond gaat open en de longen zuigen lucht naar binnen. Bij een volledige geeuw sluit je je ogen en rek je je uit.

Het is een proces wat direct door de hersenen wordt aangestuurd. Gapen is niets anders dan diep inademen, met als gevolg dat er op dat moment meer zuurstof het bloed binnen treedt. Zodat je hersenen zeg maar meer zuurstof krijgen. Je gaapt vaak bij vervelen enzo. Gapen zorgt er voor dat je dan weer wat "scherper" wordt. Gapen kan ook een symptoom zijn wat voorafgaat aan flauwvallen. Bij deze entiteit is gapen dus echt noodzakelijk. Want je valt flauw omdat de hersenen minder zuurstof krijgen. Door gapen wordt dit dus hopelijk tegengegaan.
Vaak gebeurt dit niet. En daarom moet je altijd opletten bij slachtoffers van ongevallen als ze deze klacht presenteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis alleen de echte oplossing, maar het andere gedeelte is zeer duidelijk en volledig toegelicht.

Andere antwoorden (2)

Je bent vast een enorm uitgerust persoon!
Mis je het gapen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan nog wel gapen alleen kom je niet meer zo diep , waarschijnlijk concentreer je je eigen er teveel op en lukt het niet meer
probeer er niet aan te denken dan komt t gapen weer normaal terug