Kan ik een SL laise hebben ?

Ik ben 2 dagen geleden Naar de huisarts geweest en die zei dat ik een peesontsteking had maar ik heb nu echt heel erg laast van pijn ik neem pijnstillers in geen effect.Ik heb een beetje rond gekeken op internet maar de syptomen die ik heb lijken niet op een pees ontsteking ik heb meer pijn op die uitstekingop je pols. Ik kan totaal geen kracht op me hand zetten maar ik ben niet gevallen ofzo. Kan ik een SL laise hebben ?

Toegevoegd na 1 dag:
Sorry voor het onduidelijkheid ik draag geen horloge om die pols en ik heb pijn aan de kant van mijn duim (rechterhand) ik ben zelf ook recht en binnenkort start school ook! Kan ik een SL laesie hebben of is het gewoon een peesontstekig? En ook als ik probeer te knijpen en dan los laat voel ik ongeveer 2 sec pijn en het kraakt ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier vandaan is dat bijna niet te zeggen. Heb je alleen
pijnstillers gekregen of ook een ontstekingsremmer? Voelt het warm aan? Bedoel je met uitsteking van je pols de kant waar je duim zit?
Een paar dagen is voor een peesontsteking heel kort en geen kracht kunnen zetten bij een peesontsteking normaal.
Ik hoop dat je wat antwoorden geeft zodat we je misschien beter kunnen adviseren! In de tussentijd wens ik je sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je soms een SL Laesie? En heb je de pijn in je hand pols? Kortom, meer info maakt het gemakkelijker je vraag te beantwoorden. Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik zag dat je inderdaad had geschreven dat het je pols betreft. Inderdaad het kan een SL laesie zijn, maar meestal is dat een gevolg van een val of zoiets. Bovendien is dat niet heel eenvoudig vast te stellen op afstand.
Een manueeltherapeut, met name 1 die in handen is gespecialiseerd kan dat goed beoordelen en een eventuele dislocatie vaak weer op zn plek terugzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai,ik ben benieuwd hoe het nu met je pijn is en of je er al achter bent of het toch idd een peesschede ontsteking is.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Je zegt pijn te hebben bij plek P, en vraagt je af of er een scheurtje kan zitten op plek S (zie afbeelding). Zoals je ziet liggen die heel ver uit elkaar.

Draag je een horloge om die pols? Misschien komt het door het bandje!

Toegevoegd na 1 uur:
Zit je vaak achter de computer en bedien je die met een muis? Dan kan het ook dat je een RSI-duim hebt. Dat is mij gebeurd toen ik een tijd heel intensief de muis bediende met mijn linkerhand (ik ben linkshandig). Dat deed zo'n pijn in de muis van die duim - die ook flink opgezet was -, dat ik heb leren de computermuis te bedienen met de rechterhand. Kracht geven met de linkerduim lukte niet in de tijd van die ontsteking. Maar het is weer helemaal genezen.
Op internet lees ik trouwens dat het ook door een gameboy of sms'sen kan ontstaan.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je even na het extra uitleg kijken ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik denk niet dat ik een rsi heb want zit al ongeveer 2 weken niet achter de pc en Zit niet echt veel te smsen