Hoe lang duurt het ongeveer voor een "lichte" peesplaatontsteking genezen is en wat bevordert deze genezen. Ik wil snel weer sporten :(.

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand ervaringsdeskundig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Heb je een echte peesplaat ontsteking of heb je een Hielspoor of een valse hielspoor.
Bij een Hielspoor zal je een zooltje moeten gaan dragen.
Een podoloog kan uitkomst bieden.
Wat als je echt de peesplaat ontstoken hebt Je zal rust moeten nemen om de ontstane schade te laten herstellen. Daarnaast zal je moeten controleren zijn je schoenen nog wel goed. Of moet je aan inlays om herhaling te voorkomen. Als je er nu bij het begin van de sportperiode last van heb kan het zijn dat je in de vakantie periode op slippers hebt gelopen en nu weer op schoenen met een voetbed waardoor de peesplaat onder spanning is gekomen en geirriteerd is geraakt. Veel mogelijkheden maar je moet de oorzaak weten en dat kan als je naar een podoloog, podotherapeut of orthopedisch schoenmaker gaat, maar ook je huisarts kan je soms al goed van adviesdienen. Pak het even goed aan om verder problemen te voorkomen daarvoor zijn je voeten veel te belangrijk, verwaarlozing van voeten komt je later duur te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zimonzlot (33)Fysiotherapie in combinatie met podotherapie (zooltje) geeft vaak goede resultaten. Hoe jouw klachten zijn ontstaan is op afstand moeilijk te bepalen. Wellicht proneer je tijdens het sporten te veel over of heb je te weinig balans in de enkels. etc….

shockwave therapie wil wel eens snel de pijn kunnen wegnemen. Een zooltje zal tijdelijk enige verlichting geven. Kijk uit dat je niet routinematig een zooltje gaat dragen, want daardoor kunnen de voeten lui worden waardoor er wederom een hielspoor op de loer ligt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Simon
http://www.optimaalsporten.nl