Wat kan er aan de hand zijn als je al zeker een jaar 's nachts vreselijke dorst hebt en 1,5 liter water moet drinken?

Zonder dat er alcohol in het spel is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Toch even langs de huisarts gaan. want een van de kenmerken voor het veel water drinken gaat samen met suikerziekte(diabetes). Het hoeft niet ernstig te zijn maar je lichaam vraagt om water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Misschien betekent het dat je overdag niet genoeg drinkt, hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Je lichaam vraagt om vocht, dus ergens kom je wel tekort lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou diabetes, suikerziekte kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt een vraag die je bij de dokter moet stellen, iedere nacht anderhalve liter drinken is wel heel erg veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een stom antwoord, maar als katten veel gaan drinken is dat vaak een uiting van diabetes of nierfalen.
voor mensen zal dat niet anders zijn.
ook andere medische problemen kunnen een rol spelen.
ik zou echt even langs de huisarts gaan en bloed laten prikken.
wat het ook is, je kan er maar beter bijtijds bij zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Mijn diabetes manifesteerde zich op die manier, ga zo snel mogelijk een arts bezoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik het merkwaardig vind dat je vooral 's nachts dorst hebt denk ik dat je je bloed zowel op nierfuncties als op diabetes moet laten testen. Kijk anders eens op je slaapkamer naar factoren die dorst kunnen veroorzaken. Misschien iets met lijm of elektrische apparaten die veel warmte veroorzaken? Ook veel zweten veroorzaakt natuurlijk dorst. Als dat 's nachts gebeurt denk ik altijd aan TBC. Ga in ieder geval eens een gesprek aan met je huisarts op korte termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat wanneer je veel last hebt van dorst diabetes de oorzaak kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan idd. duiden op diabetes melitus. laat je bloedsuikers maar eens (nuchter) prikken bij de huisarts of iemand die je misschien kent die een bloedsuikermeter heeft.
Mocht het hoger zijn dan 8 ga dan even bij je huisarts langs.
Vaak merk je bij een verwaarloosde DM ook dat je vaak moet plassen, misschien ruikt je adem naar aceton, jeuk over je lichaam en veel gapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgens mij wel zo dat je 2 liter vocht per nacht verliest. Ik moet eigelijk ook altijd heel veel drinken `s nachts realiseer ik me nu dus ik ga ook maar eens naar de dokter. Hoe vaak bezoek je een wc per dag? Is dat meer dan normaal of juist niet. Gebruik je medicijnen? Wat bij mij enigzins helpt is thee drinken, maar dan zou ik je wel aanraden thee te drinken zonder theëine. Toch maar naar de dokter gaan en ik hoop voor je dat het niks is.