De wonden van mijn gaatjes genezen niet

Ik heb al een maand of 2 oorbellen maar de wonden genezen niet: de een is rood en gezwollen en de ander een klein rood puntje. Bij beiden zit er na een tijdje vuil, zoals groen en zwart spul, in de oorbel als ik ze uitdoe. Ik doe sterilon op de wonden en dan gelijk mijn oorbellen weer in, maar is dit goed? Hebben meer mensen dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.5K

Het beste antwoord

Er zijn een aantal tips die je kunt proberen:
1. Je oorbellen niet uit doen bij het ontsmetten. Doe er sterilon op en de oorbel ronddraaien in je oren. Zo'n 2 á 3 keer per dag. Sowieso de oorbellen de eerste maanden in laten zitten, er niet uit gaan halen.
2. Mocht er een korstje op komen; laat ze gewoon zitten, ga niet peuteren. Blijf van de gaatjes af nu ze wat ontstoken zijn (behalve dan als je ze ontsmet).
3. Zoals Rebecca al aan gaf kun je een allergische reactie vertonen van niet 'echt' zilver/goud. Laat de eerste maanden (en vooral nu met je wondjes) de knopjes er in zitten die de juwelier er in heeft geschoten.

Het zwarte en geel/groene spul op je oorbel zelf is normaal. Dat heb ikzelf ook (en ik heb ze al een jaar of 13). Wat ik altijd doe om het spul weg te halen is even ontsmetten met pure alcohol en bij de juwelier zijn doekjes te verkrijgen waarmee je zilver/goud kunt oppoetsen. Daar gaat het zwarte ook mee weg. Omdat het bij jou wat ontstoken is zou ik hier nog een poosje mee wachten tot het beter gaat.

Mocht het nou helemaal niet beter gaan, dan kun je het beste even langs de huisarts gaan of terug naar de juwelier waar je de gaatjes hebt laten schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien heb je een allergie voor de oorbellen zelf.
er zijn wel vaker mensen dier er niet goed tegen kunnen.
probeer anders eens een andere soort oorbel, ik heb ook wel eens dat sommige me steeds irriteren , en als ik dan andere in doe is het over.
13 jaar geleden
Je kunt in jou geval het beste naar de juwelier gaan en vragen wat zij je aanraden.
Heb je nu soms zilveren oorbelletjes,dan kun jij misschien beter tegen gouden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dat ook altijd. Ondanks heel veel karnemelk en brandnetelthee drinken (zuivert het bloed) Steeds maar schoonmaken met alcohol of andere ontsmetting. Zilveren stekertjes. Altijd zweerderij. (Nichtje van me idem dito!)
Of ik ze nu meteen na het reinigen, of pas een paar dagen later in deed.
Altijd zere oorlellen en gezwollen klieren. Wat een ellende..
Ik ben er nu van af.
Geen oorhangers meer. Nooit meer.
Ik had je liever een tip gegeven waardoor je gewoon kan blijven dragen, maar dan zou ik moeten jokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien draag je zilvere oorbellen die zilver zyn (dat schryf je er niet by) en ben je er allergisch voor probeer gouden