Bij elke stap die ik zet knakken beide enkels, wat kan dit zijn?

Ik heb er verder geen last van, het knakken is wel goed hoorbaar.

Toegevoegd na 39 minuten:
Ook heb ik soms een 'dubbele knak' in één enkel. Soms gaat een knak in mijn enkel ook gepaard met mijn knie.

Toegevoegd na 40 minuten:
( dan knakt mijn knie dus ook).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het knakken van gewrichten wordt veroorzaakt door kleine 'luchtbelletjes' die ontsnappen tussen het kraakbeen.
Dit kan geen meestal geen kwaad.
Als je het vervelend vind of als het pijn doet zou ik naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook liggen aan de stand van je voeten.
Als deze niet optimaal is kan je last krijgen van je enkels, knieën, heupen, rug en zelfs nek en schouders. Steunzolen kunnen hier een oplossing voor zijn.
Als je met dit probleem naar je huisarts gaat kan hij je doorverwijzen naar een podotherapeut en die kan zolen aanmeten