Is een diepe wond met hechtingen in je vinger na 1 week al dicht?

Vorige week is door een ongelukje mijn vinger aan de binnenkant opengesneden, een wond van 2,5 cm en erg diep, maar waarschijnlijk geen spiertje of pezen doorgesneden, hooguit beschadigd.
De dokter die de hechtingen erin gezet had zei dat ze er nu, na een week weer uit konden. Dus heb ik er eentje losgehaald, maar nu blijkt dat de wond nog gewoon gedeeltelijk open is.
Ook als ik wat doe met die hand krijg ik steeds pijn in de rest van mijn vingers.
Is dit normaal?

Ik ga nog wel even naar de huisarts hiermee, maar stel toch deze vraag hier. Misschien heeft iemand alvast een goed antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Het is niet de bedoeling dat je zelf de hechtingen eruit haalt. Daar moet je echt mee naar de huisarts.
Hoe snel een wond heelt kan verschillen, dus eraf blijven en naar de huisarts, voor je het weet heb je een onsteking doordat je er zelf aan zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info!

Andere antwoorden (2)

Ik zou het maar niet doen, Ik zou inderdaad ook eerst even naar de dokter gaan dat lijkt mij de beste optie. wie weet word het erger :-( en dat wil je niet hebben(!), toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zijn de meeste gehechte wonden na 1 week dicht. Na operaties in het ziekenhuis mogen meestal ook na 7 dagen de hechtingen eruit.
Het kan zijn dat de huid wat dubbelzat bij het hechten worden de wondranden niet zo goed tegen elkaar vast konden groeien of dat het op een plek was die je regelmatig beweegt. De wond zal wel een stuk minder diep zijn dan dat hij was. De arts kan er een stevig pleistertje (hechtstrip of zwaluwstaartje genoemd) op plakken als de wond nog niet helemaal gesloten is na het verwijderen van de hechtingen.