kun je spontaan nog ergens allergisch voor worden?

ook op 82-jarige leeftijd. mijn oma heeft (jeukende) uitslag op haar armen sinds zomer 2010. met kerst moest ze 2,5 maanden in het ziekenhuis blijven en toen ging de uitslag weg. maar nu is ze weer thuis en krijgt ze het weer! kan dit een allergische reactie zijn? terwijl ze niks anders eet of doet dan normaal!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander wasmiddel misschien. Dat kan echt een reactie geven.

Het beste antwoord

Simpelweg ja... allergieën kunnen plots komen en gaan. In dit geval lijkt het me wel zo dat er in haar huiselijke omgeving iets is waar ze allergisch voor is. Het meest voorkomend zijn stofmijt, huisdieren, pollen (bloemen,planten, en bomen) en wasmiddel of verzachter. Het kan allemaal getest worden door het laten trekken van bloed en te laten analyseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze heeft idd wel tapijt in haar woonkamer, maar dat is heel haar leven al zo! t zou erg apart zijn als zo'n allergie plots opkomt. maar te zien aan alle reacties kan dat gewoon!

Andere antwoorden (6)

Jazeker kan dat, en ook nog op hogere leeftijd. Misschien iets in haar eten dat ze in het ziekenhuis niet kreeg? Of andere zeep? Of een huisdier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(gebaseerd op allergie voor nikkel , ik weet nu niet of het voor alle allergieën telt)
Meestal heb je een aanleg .
Het is door een fase in je leven : een ziekte ,stress ,verzwakking dat een allergie meestal naar buiten treedt
Ook kan het erfelijk zijn: ik heb dezelfde
allergieën als mijn moeder .Maar pas na ‘geelzucht’ zijn die daadwerkelijk doorgebroken.
Meestal eens een allergie ... dan kom je niet meer van af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verandering van voeding, wasmiddel, huidverzorging,
kleding (mohair/angora) wol/synthetisch sieraden of medicatie. Raadpleeg een dermatoloog....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker kan je een allergie opbouwen. Ik spreek uit ervaring. Zo heb je niets en ineens een allergie voor stof en huismijt, kat, hond en pollen. Het goede nieuws is dat het ook zo weer kan verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het een allergie is.Bij bejaarden zijn het dikwijls schimmelinfecties of eczeem.Dat is niet zo vreemd want een oude huid kan behoorlijk uitgedroogd en echt heel dun, broos en werkelijk 'versleten' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker! Ik heb zelf pas sinds ik verhuisd ben van leeuwarden naar amersfoort last van hooikoorts en allergie voor appels!