Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik de hele dag moe/suf ben als ik 's ochtends na het slapen een tijd wakker in bed heb liggen lezen of iets dergelijks?

Als ik 's ochtends meteen opsta na het slapen, voel ik me de rest van de dag prima en dus niet suf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Weet je zeker dat je alleen hebt gelezen na het wakker worden en niet nog een beetje bent ingedut? De reden waarom ik dit vraag is de volgende. Als je wakker wordt, vanzelf of van de wekker, zal je in het algemeen de dag goed doorkomen. (Tenzij je flink bent wezen stappen of veel te weinig geslapen hebt). Val je na het wakker worden weer in slaap, of blijf je nog wat snoezelen tussen slapen en waken in, dan kan je daarvan flink brak worden. Oorzaak is dat je je normale slaap-waak ritme doorbreekt. Je kunt na het weer in slaap vallen eigenlijk niet doorslapen omdat je eruit moet wegens school of werk etc. Je onderbreekt dan je slaappatroon waardoor je dus suf en duf wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik zie hier het meeste in (vooral het 'slaap-waak ritme') en ga daarom eens proberen om elke ochtend op hetzelfde tijdstip op te staan. 's Avonds ga ik slapen wanneer ik moe ben. Ik denk dat dat moet helpen!

Andere antwoorden (2)

Dan heb je te lang gelegen.
Te kort op bed is niet goed maar te lang op bed maakt je juist duf.
Alles heeft dan te lang in ruststand gestaan om ineens weer aan de gang te gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je smorgens wakker bent kun je beter opstaan, je bloed door je lichaam laten stromen, door te bewegen. Het boek lezen kun je beter bewaren, als je tijd hebt op een dag. Als je lekker bezig ga, heerlijk hebt geslapen, heb je geen last van dat je moe bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding