Nee dat kan niet. Of het moet de geur van een brandweerman zijn, die net thuiskomt van een forse brand, of iemand die aan de lopende band sigaren rookt.

Is dat niet het geval, dan kan iemands lichaam niet naar brand of sigaren ruiken. Maar wat wèl kan, is dat jij de lichaamsgeur van iemand associeert met brand of sigaren.

Niet iedereen ruikt hetzelfde, bij een objectieve geur. Als jij toen je 10 jaar was, verhuisd bent naar een gloednieuw huis, zal een verse cementgeur een heel andere indruk geven, dan iemand die dat niet heeft meegemaakt. Jij ruikt bij cement dan iets heel anders dan ik. En misschien ruik ik bij versgemaaid gras weer iets anders dan jij.

Objectief ruiken is m.i. onmogelijk. We halen, als we onze neus gebruiken, er altijd dingen bij. Bewust of onbewust.
En dat maakt dat jij misschien brandlucht of sigaren ruikt, terwijl dat op zich niet zo hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan, evengoed als mensen naar knoflook kunnen ruiken. Je gaat ruiken naar wat je consumeert.

Toegevoegd na 15 minuten:
De darmflora varieert van mens tot mens en we hebben vele honderden verschillende soorten bacteriën in ons darmkanaal; sommige produceren zwavelachtige gassen en ongetwijfeld ook anders geurende gassen die aan onze lichaamsgeur bijdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zegt lichaamgeuren dan bedoel je waarschijnlijk ''persoonlijke geur'', uit zichzelf lijkt me dat niet, maar als iemand al jaren sigaren rookt, dan kan het heel goed.

Toegevoegd na 24 minuten:
misschien is het gewoon toeval dan dat sigaren of brandlucht net zo ruiken,,,, :?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'k Kan me voorstellen dat iemand naar brand gaat ruiken als diegene heel heet is.
Verder lijkt het me sterk. Wellicht komt hij / zij in een rokerige omgeving of wordt bij hem/haar thuis gerookt, zodat de kleding naar rook ruikt.