Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (11)

Niet, dat zijn de enige methodes om het veilig weg te halen. Aan te raden om dit door een arts te laten doen trouwens.

Enige andere optie is wachten, meestal gaan ze met een paar jaar vanzelf weg.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Der is ook een speciaal zalf die je dun aan moet brengen op de wrat.
Het gaat wat prikken maar moet uiteindelijk weg gaan. Weet de naam zo snel niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Invrijven met de schil van een tuinboon, heb ik wel eens gehoord. maar geen idee dat dat snel gaat. En ik geloof dat je die schil dan moet begraven
Optie 2 is iemand zoeken die "wratten koopt", maar of die mensen nog bestaan, geen idee.
het simpelste lijkt me nog bevriezen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
zelf had ik er ook last van en gebruikte een homeopatishe middeltje werkte erg goed na 2 - 3 weken resultaten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welk middel?
Daarvoor kun je een soort tinctuur kopen bij de drogist, noxacorn of iets dergelijks. Maar er zijn verschillende soorten wratten een beetje knobbelige of helemaal glad. De laatste zijn het lastigst weg te halen.

De tinctuur moet je elke dag weer aanbrengen (steeds over de oude laag heen) en dan kun je na bijv. 5 dagen een laagje weghalen. Je moet dit (steeds weer) opnieuw aanbrengen zodat je als het ware de wrat laagje voor laagje kunt afpellen. Als je een laagje hebt verwijderd kun je kleine zwarte puntjes zien. Dit zijn wortels die steeds weer aangroeien als ze niet allemaal verwijderd zijn.

Dikwijls helpt dat trouwens niet goed en moet je toch naar de dokter om de wrat te laten wegschrapen of bevriezen. En meestal moet dit een paar keer worden herhaald.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ceeve
12 jaar geleden
ja dat is net zoiets als noxacorn maar form W ken ik alleen van naam, noxacorn heb ik zelf gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en formule w wat doet dat is dat zalf of zoiets als bevriezen of ...
Ceeve
12 jaar geleden
dat is een aanstipvloeistof, zie voor bijzonderheden bijv.
http://www.consumed.nl/medicijnen/1180/Formule_W®_zelfzorg
Je zou Wartner kunnen proberen, te koop bij de drogist.
Het schijnt goed te werken. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind had ik een hele dikke wrat. Ik fietste op een dag in het park, kwam een man tegen en ik reed tegen een hek aan, de wrat ging bloeden. De man zag dit en vertelde me dat als ik thuis kwam, ik een papje van zout en water moest maken en er meerdere malen per dag op de wrat moest gaan smeren. Na een week of drie was de wrat weg en is ook nooit meer teruggekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door je wratten te slijten aan iemand die ze wil kopen. Meer dan 40 jaar geleden heeft een lieve mevrouw mijn tien wratten voor een dubbeltje gekocht en waar geen dokter's ingrijpen hielp werkte toen; toen ik het helemaal vergeten was bemerkte ik na zes weken ineens dat al mijn wratten waren verdwenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest van mij dokter duck tape er op plakken, zodat er geen zuurstof bij komt en daar door afsterven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat Tea Tree olie tegen wratten helpt. Je kunt het bij natuurwinkels of Kruidvat kopen.

Toegevoegd na 27 seconden:
En je kunt natuurlijk ook nog Formule W proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zusje is helemaal van de wratten afgekomen door er een paar maal daags de melk van een paardenbloem op te doen.

Of een paar maal daags met de de binnenkant van een komkommer schil over je wrat gaan schijnt te helpen.

En ten slotte een paar maal daags het een doorgesneden citroen over de wrat gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding