Hoe gaat het in zijn werk als je denkt een gehoorapparaat nodig te hebben (zie omschr.)?

Ik heb bepaalde gehoorproblemen, maar nu wil ik weten hoe het in zijn werk gaat. Dan heb ik het over hoe via de goede (officiele) weg een test krijgt, en hoe je ervoor zorgt dat het gewoon door de verzekering wordt vergoed, dus eigenlijk wat en hoe alles gebeurd, dus hoe je via de officiele weg een gehoorapparaat krijgt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hiervoor ga je naar de huisarts die verwijst je door om een audio test te doen in het ziekenhuis of centrum. Daar krijg je dan als je een gehoor apparaat nodig hebt dat te horen. Dan ga je naar een gehoorwinkel en daar kan je er dan een bestellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een gehoor apparaat is in sommige gevallen gratis als het een simpel model is. Anders betaal je gewoon een bedrag bij.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik eerst naar de hoorspecialist ga en dan de bon/factuur bij de verzekering inlever? Krijg ik het dan ook vergoed?
ronron1212
10 jaar geleden
Om de eerste keer een gehoorapparaat te krijgen en dat de zorgverzekering mee betaald moet je eerst naar een KNO arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoe gaat het dan in zijn werk om er 1 of een setje gratis te krijgen zoals jij net zei?
ronron1212
10 jaar geleden
Daarvoor kun je het best bij de winkel navragen waar je gaat kopen gehoorapparaten heb je in vele soorten en prijzen en ook naar gelang je nodig hebt. Ik was de laatste keer 1800 euro kwijt voor een gehoorapparaat en kreeg 585 retour van de zorgverzekering.

Andere antwoorden (1)

Niet elke zorgverzekeraar eist dat je naar de huisarts en naar de KNO arts gaat.
Een goede audicien kan je een gratis gehoortest aanbieden. Ook zal een goede audicien in je oren kijken en na de meting je alsnog naar de dokter sturen als hij iets vermoedt dat niet normaal is . Je kunt beginnen een gratis gehoortest te laten doen. Afhankelijk van de uitkomst ervan kan je altijd nog zien of het bezoek naar de KNO arts nodig is.
Bel je zorgverzekeraar en vraag na wat bij jouw verzekeraar de juiste procedure is, want die verschilt per verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Het gehoorapparaat zit in het basispakket en daarvoor geldt
Let op: vanaf 2013 komt u ook voor vergoeding in aanmerking als u aan één oor een gehoorverlies van 35 dB of meer heeft.
Voor kinderen tot 18 jaar geldt een medische indicatie (schriftelijke toelichting van het audiologisch centrum) als voorwaarde voor vergoeding. Personen tussen de 18 en 67 jaar moeten bij de eerste keer dat zij een hoorhulpmiddel aanschaffen een bewijs hebben van de behandelend kno-arts en/of audioloog. Personen van 68 jaar een ouder mogen rechstreeks naar een StAr-audicien die bevoegd is u op drie punten te testen: medisch, psychosociaal en audiologisch