Kan een voedselvergiftiging na 3 dagen pas optreden?

Na mijn vakantie had degene met wie ik daar was enorm veel last van braken en een spierwit gelaat. Eigenlijk vrijwel de enige symptomen (en een klein beetje diaree). We vlogen op dinsdag en hadden een vermoeden dat het door de pizza van maandag kwam. Hij was binnen 12 uur weer helemaal beter. Donderdag begon het bij mij, precies dezelfde symptomen + een klein beetje hoofdpijn. Dit lijkt niet op de griep omdat het voornaamste symptoom overgeven was en we hadden geen buikpijn of koorts. Bij mij was het ook binnen 12 uur weer weg. Iemand enig idee of dit kan duiden op voedselvergiftiging of toch een ander virus?

8 maanden geleden

Antwoorden (1)

Nee, een voedselvergiftiging niet, maar een voedselinfectie door een virus of bacterie wel.
8 maanden geleden