Wanneer is een bijtwond riskant voor de gezondheid en welke actie is er dan nodig?

Long story short, vanochtend gebeten door een kind. De tandafdrukken stonden erin, maar de huid was niet kapot. Inmiddels is het niet meer zichtbaar.

Actie ondernemen of heb ik mazzel gehad?

een jaar geleden
1.2K
Amadea
een jaar geleden
Welnee, helemaal niks aan de hand.
tinus1969
een jaar geleden
Als de huid kapot is, altijd naar huisarts/huisartsenpost.
jc54
een jaar geleden
Afhankelijk van door wie of wat je gebeten bent, en hoe diep de eventuele verwonding is, is er meer of minder (snel) actie nodig. Sommige insektenbeten zijn ongevaarlijk, andere kunnen levensgevaarlijk zijn.

Antwoorden (1)

Niks aan doen, komt helemaal goed.
Twee tips voor de toekomst:
1. Laat je niet meer bijten.
2. Doe wat minder kleinzerig. Pas als de vellen huid en vlees er bij hangen heb je een reden om daar een verband om te doen. Dan kan de natuur beter zijn werk doen.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Mensenbeten zijn berucht gevaarlijk.
teusvh
een jaar geleden
Niet als ze helemaal niet door je huid gaan.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Het is dus ook geen wond....
Vraagsteller is gebeten, dat is naar gedrag van een kind, wat echt afgeleerd moet worden. Maar verder is er niets aan de hand.
wilkers
een jaar geleden
Heldere antwoorden. Ben ook zeker niet kleinzerig, maar wat Tinus ook al zei, mensenbeten zijn berucht gevaarlijk en dan vraag ik liever een keer extra als ik het niet zeker weet.