kan je letterlijk ziek worden van snoep?

ik moet hoesten van veel snoep.. volgens mij door al het slijm in mijn keel. maar kan je ook ziek worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Je kunt van snoep geen virus of bacteriële infectie krijgen. Snoep bestaat voornamelijk uit suiker en drop kan ook behoorlijk veel zout bevatten.

Als je teveel suiker in korte tijd in je lichaam krijgt moet dit snel uit het bloed worden gehaald. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld bij stofwisselingsziektes. dan kan je hier ook goed ziek van worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de meeste gevallen gaat zoiets snel weer over.

Als je geen suikerziekte hebt is het niet heel gevaarlijk, maar wel een waarschuwing voortaan te matigen. Ook al is het een belangrijke brandstof in ons lichaam veel suiker is gewoon niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep! +

Andere antwoorden (4)

Ja natuurlijk kan dat. Sowieso als je er teveel van eet. Maar het kan ook komen door de kleur-, geur- en/of smaakstoffen die erin gebruikt zijn. Als jij daar een allergische reactie op krijgt kan je echt heel ziek worden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar de min? Je zou maar allergisch zijn voor kleurstoffen. Dat kan echt wel.
Je kunt buikpijn krijgen en overgeven van teveel snoep en volgens mij kun je ook suikerziekte krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het is aangetoond dat je er direct suikerziekte van kunt krijgen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je je inderdaad letterlijk misselijk kunt eten, snoepen.
Ik heb eens een hele bak ijs in een keer opgegeten omdat ik het ZO lekker vond, nou dat heb ik geweten, niet alleen was ik misselijk maar ik had ook enorme buikpijn en krampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af wat je onder ziek verstaat. Als je misselijk ook onder ziek zijn laat vallen dan wel ja. Zelf ben ik nog nooit misselijk geworden van het eten van snoep, al at ik ook de hele zak leeg. Maar mijn zoontje van 6 kan echt overgeven als ie teveel snoep heeft gegeten. Hij heeft het vooral na het eten van spekjes of schuimpjes. Maar zodra hij dan heeft overgegeven is ie daarna meteen weer goed te pas.(hooguit nog wat pieperig) Wat mij wel al een paar keer is gelukt, dat is mezelf kiespijn kauwen in de fruitella en winegums. En die kiespijn werd zo heftig dat ik er echt daadwerkelijk een wortelkanaal ontsteking en koorts aan over hield. En toen voelde ik me inderdaad echt ziek ja. Dus het is maar net waar je de grens trekt als je het hebt over ziek ervan worden.