Is er een kans dat er een gaatje in mijn hersenvlies zit?

Als ik mijn hoofd ondersteboven houd en daarna weer omhoog doe dan komt er een soort vloeistof uit mijn neus. Het lijkt op water. Voor de rest heb ik hier eigenlijk geen last van, alleen als ik mijn hoofd ondersteboven (hoeft niet helemaal, kan ook lichtelijk gebogen zijn) houd en hem daarna weer omhoog doe. Ik heb hypochondrie dus ik ben mezelf helemaal aan het gek maken (mede omdat ik iets soortgelijks laatst zag in een medische tv-serie, Chicago Med). Dus ik vraag me af of de kans aanwezig is dat het hersenvocht is, of dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon snot is en ik me gwn extreem erg gek aan t maken ben.

Utrecht
2 jaar geleden
Met de laatste halve zin, sla je de spijker op z'n kop: dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon snot is en ik me gwn extreem erg gek aan t maken ben.
Pieterke
2 jaar geleden
In die ziekenhuisseries gebruiken ze meest onwaarschijnlijke mogelijkheden om er een heel verhaal omheen te bouwen.
teusvh
2 jaar geleden
Je hebt maar heel weinig hersenvocht. Zodra daar een beetje van weglekt heb je ondraaglijke hoofdpijn. Al na enkele druppels.
Nog een reden waarom je geen gaatje hebt: als er een open verbinding zou zijn had je geheid al hersenvliesontsteking. Is supergevoelig voor bacteriën en zo.

Antwoorden (1)

Nee, dat is geen gaatje in je hersenvlies. Waarschijnlijk is het vocht dat in je neusholte zit en is het dus inderdaad (wat je zelf later aangeeft) gewoon waterige snot.
Niks om je druk over te maken.