Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Jeuk na sporten

Ik ben vrij dik en gisteren eindelijk de stap gezet om te gaan sporten. Nu heb ik echter enorme jeuk onderin mijn buik. Je ziet er niets aan. Wat zou dat kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zegt dat je met name last hebt van jeuk onderin de buik. Het kan dat daar juist huidplooien tegen elkaar zitten en zich daar zweet verzameld en niet goed weg kan waardoor je de jeuk krijgt. Probeer eens talkpoeder tussen de huidplooien en voorkom dat de huid gaat smetten. Ook werkt zinkzalf goed.
Respect voor je dat je bent gaan sporten. Ik ben zelf ook niet slank en weet hoe moeilijk het is om deze stap te zetten. Zwemmen is natuurlijk ook heel lekker en je zult geen last hebben van jeuk van het zweet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goed dat je bent gaan sporten.
Het kan zijn dat je een zweet allergie hebt. Die zijn vaak erg plaatselijk.
En je kunt er weinig aandoen. Ik heb het ook gehad en het leek net of je jeuk onder de huid zit.
Gewoon door gaan met sporten het went vanzelf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed bezig dat je wil sporten!
Het kan zijn dat het kriebelt omdat je aan het sporten bent geweest en veel gezweten hebt. Als je gaat douchen is het waarschijnlijk wel minder.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding