Duizeligheid bij maagzuur of reflux kan dit?

Overal waar ik google of als ik aan mijn huisarts vraag, of duizeligheid bij maagzuur of relux hoort krijg ik geen duidelijk antwoord. Als ik maagzuur voel opkomen of ik heb last van mijn slokdarm dan wordt ik duizelig en dit voornamelijk bij het lopen en soms tijdens het eten. Het is geen draaiduizeligheid maar meer flauwte of licht gevoel in mijn hoofd. Ik word er angstig door. Mijn maagklep sluit niet goed dus ik heb zowiezo last van reflux. Maar duizeligheid? Hoort dit erbij?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Soms bereikt maagzuur de buisjes die naar het binnenoor leiden. Dit kan het binnenoor irriteren en bij sommige mensen duizeligheid veroorzaken.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat de angst en spanning je duizelig maakt.
.
Er is een verschil tussen duizeligheid en draaierigheid. Zoals jij ook al aangeeft.
Duizeligheid is een gevoel van een licht gevoel in het hoofd.
Draaierigheid heeft dezelfde symptomen, maar omvat ook het gevoel dat jij of je omgeving ronddraait.
In een onderzoek is ontdekt dat refluxpatiënten veel meer last van draaierigheid hebben dan mensen zonder refluxklachten. Dus als jij hier ook last van mocht krijgen, dan zou dat niet vreemd zijn.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hey dank voor je bericht, bij mij is het niet draaierigheid maar echt flauwte en licht gevoel in me hoofd.
SimonV
3 jaar geleden
Ja, dat schreef je. Als je maagzuur voelt opkomen of last hebt van je slokdarm, kun je hier dus ook duizelig van worden. En soms ook draaiduizelig.