Welk lichamelijke proces veroorzaakt een wee gevoel in je maag?

Ik denk trouwens dat het je maag is, ik bedoel het gevoel in je bovenbuik dat je hebt als je heel zenuwachtig bent.

Ik wil graag weten wat er precies in je lichaam gebeurt als dat gevoel optreedt, is het meer of juist minder maagzuur of alleen het samentrekken van iets. Iemand een idee?

Ik zet hem bij lichamelijke klachten omdat ik het gewoon heb zonder ergens de zenuwen voor te hebben maar het gevoel is hetzelfde

13 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Volgens mij wordt je maag samengetrokken, misschien omdat je niet goed kan vluchten met een volle maag en je lichaam zo voorkomt dat je gaat of blijft eten.
Men zegt ook dat iets als een steen op je maag kan liggen en je hoeft dus niet perse zenuwen te hebben om dat gevoel te krijgen; iets kan je ook dwars zitten (zelfs zonder dat je je daar bewust van bent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaam en geest zijn nauw met elkaar verbonden. Als je zenuwachtig bent, lokt dit reacties uit in je lichaam. Je krijgt het koud, gaat toch zweten en voelt een knoop in je maag. Als je blij bent ontspant je lichaam zich, als je ongelukkig bent verkrampt je lijf.
Wanneer je je bezighoudt met vervelende gedachten en emoties heeft dit zijn uitwerking op je lichaam. Ernstig verdriet tekent zich af op je gezicht, ernstige stress kan iemand grijs haar bezorgen. Vervelende gevoelens en stress zijn een aanval op je lijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ik vroeg JUIST naar de lichamelijke oorzaken van het gevoel omdat ik niet hoef te weten wat de gevolgen zijn van zenuwen en stress ed. ik dacht dat ik het duidelijk in de vraag had gezet